Вказаний термін використовується для зазначення інструменту, за допомогою якого оцінюють сильні й слабкі характеристики бізнес-компанії. Матриця дозволяє отримати об’єктивні дані про планування, загрози, конкурентів і потенційні можливості організації. SWOT-аналіз передбачає виявлення внутрішніх і зовнішніх чинників впливу на бізнес. Завдяки матриці власник правильно користується своїми перевагами й досягає стратегічних цілей.
SWOT-аналіз застосовується у дипломних роботах з дисципліни «Економіка». Це складний інструмент практичної частини дослідження. Для коректного визначення особливостей діяльності компанії важливо вміти правильно користуватися ним і робити висновки. Якщо студенту складно робити це самостійно, варто звернутися за допомогою до кваліфікованих фахівців з допомоги студентам онлайн.
Що дає SWOT
Застосування цього інструменту дозволяє визначити:
- Ефективність використання ресурсів компанії у повсякденній діяльності. Можливості бізнесу обмежуються зовнішніми умовами, тому власнику потрібно правильно ними розпоряджатися, щоб мати максимальну вигоду. Правильного управління можна досягти, оцінивши переваги бізнесу.
- Покращення операцій. Виокремлення слабких місць організації дозволяє проаналізувати стан речей і знайти оптимальні шляхи вирішення проблеми. Бізнесмен уникає стратегічних помилок і вдосконалює свій проєкт, знаходячи нові способи й можливості просування.
- Ризики. Зміни нормативно-правової бази, нестабільність маркетингового середовища, конкуренція — ці та інші загрози не матимуть відчутних наслідків, якщо заздалегідь виявити їх і підготуватися. Запобігти ризикам допоможе SWOT-аналіз.
- Стратегію. Завдяки матриці здійснюється аналіз власного й конкурентного бізнесу. Це дозволить знайти недоліки в роботі чужого проєкту й використати помилки собі на користь.
Застосування SWOT-аналізу в дипломній роботі підвищує її актуальність, оскільки зазначений інструмент бізнесу широко використовується в економічній діяльності. Студент може дійсно допомогти організації покращити становище на ринку.
Підготовка до проведення SWOT
Студентові, який планує використати інструмент у своїй роботі, варто:
- дізнатися якомога більше про проєкт від керівників різних підрозділів. Потрібно заздалегідь розробити питання, охопивши велику кількість сторін діяльності компанії;
- отримати статистичні дані;
- визначити мету проведення аналізу. Це допоможе конкретизувати питання, на основі відповідей на які будуватимуться ефективні рішення;
- провести інтерв’ю з клієнтами організації, дізнавшись, що спонукає їх звертатися до конкретного бізнесу, а не до конкурентів. Завдяки цьому досягається об’єктивна оцінка;
- розмістити інформацію за важливістю. Дані мають ранжуватися відповідно до потреб бізнесу.
Володіння повною інформацією про компанію є запорукою ефективності аналізу.
Створення матриці
Повнота картини бізнес-проєкту постає після аналізу отриманих результатів, який складається з кількох етапів:
- Створити 4 колонки, куди записати відповідно сильні сторони, слабкі характеристики, загрози та можливості.
- Визначити переваги компанії на основі отриманих даних, зокрема унікальної торгової пропозиції, ресурсів, недоступних іншим організаціям, та сильних сторін в очах конкурентів.
- Проаналізувати фактори негативного впливу на проєкт. Серед них — нестача знань, недосконалість обладнання, відсутність фахівців тощо. Визначенню недоліків допомагає проведення інтерв’ю з клієнтами. Відповіді допомагають дізнатися, що варто було б змінити на краще, які сторони компанії можуть здаватися конкурентами слабкими, чи варто власникові покращувати процеси.
- Визначити потенційні загрози, які переживала компанія у минулому і з якими може зіткнутися в подальшому.
- З’ясувати можливості, що принести успіх. До них відносяться незапланована співпраця з партнером, зміна маркетингових тенденцій тощо.
Після складання SWOT-матриці варто аналізувати інформацію в чотирьох колонках за порядком. Тобто спочатку необхідно розглянути сильні сторони, потім — слабкі, після них — загрози, а в кінці — можливості. Побудова аналізу виробить розуміння, як посприяти розвитку бізнесу та реалізувати нові проєкти. Необхідно зважати на загрози й знайти оптимальні шляхи їх подолання.