Бізнес-план: що це таке та як його скласти

Немає часу писати роботу? Замов її у професіоналів!
Дізнатися вартість
blog-layer
Зміст статті
  1. Вид бізнес-плану
  2. Структура бізнес-плану

Бізнес-план — документ, в якому чітко сформульовані цілі бізнесу, терміни та шляхи їх досягнення. Він передбачає обгрунтування проекту, аргументацію ефективності кожного з планованих методів його втілення.

В готовому вигляді план нагадує інструкцію по веденню бізнесу з усіма елементами розвитку і прорахунками на певний період. Хороший, якісно складений бізнес-план — 70% успіху вашого шляху.

Вид бізнес-плану

Структура бізнес-плану визначається декількома показниками. Важливою є специфіка бізнесу і призначення документа. Знаючи це, можна визначити вид майбутнього плану, а вже відштовхуючись від виду — його структуру.

Бізнес-план може бути для:

  • внутрішнього користування
  • зовнішньої аудиторії.

Внутрішній план складається для користування засновниками і директорами підрозділів. Перед початком роботи над документом важливо визначити його цільову аудиторію. Вона визначається масштабами і цілями компанії. Цей план повинен бути максимально близьким до реального стану справ.

Такий план складається з:

  • обсягу закупівель, виробництва, продажу
  • бюджетів
  • рівня кредитування
  • відхилень від плану/ризиків

План для зовнішніх користувачів більшою мірою пишеться для інвесторів, кредиторів і всіх, хто може допомогти вашому бізнесу. Цей документ на порядок об'ємніше і вміщує в себе більше прогнозованих даних та обґрунтування.

В основі одного та іншого видів бізнес-планів зосереджено один головний принцип — затвердження ідеї і її презентація в найбільш вигідному світлі.

Структура бізнес-плану

Структура написання бізнес-плану складається з обов'язкових і додаткових частин.

  • Резюме. Почати варто з визначення сфери діяльності, її аналізу і описання свого вибору. Це вступ на 1-2 сторінки, де коротко викладено суть бізнес-ідеї та плани, які будуть розшифровані в документі.
  • Мета проекту. В цьому розділі наводимо обгрунтування ідеї. Тут варто навести опис продукту і цільової аудиторії, для якої він створюється, проаналізувати конкурентів, описати їх сильні і слабкі сторони, які покриє новий бізнес.
  • Реалізація проекту. Це маркетингова стратегія з теорією комунікації майбутнього бренду і його просування, план розвитку і нарощування продажів, унікальна торгова пропозиція, бюджет, показники успіху компанії.
  • Організаційний і фінансовий план. Якщо ви сподіваєтеся на кредит або хороші інвестиції — без цього не обійтися. Інвестори звертають увагу на команду, яка буде працювати над втіленням і веденням проекту.
  • Також потрібно зробити грамотний фінансовий прогноз. Розрахунки не можуть бути точними на 100%, але повинні бути оптимістичними і це має підкріплюватися залізними аргументами і фактами.
  • Додатки — важливий розділ, в якому можна побачити варіанти візуалізації продукту і оцінити його конкурентоспроможність. До додатків відносяться також всі додаткові документи, необхідні для підтвердження якихось висловлювань наведених в плані.
Бізнес-план: структура
Бізнес-план: структура
Дізнайся вартість роботи
Роман_25
5 5
(1 оцінка)
Оцініть сторінку
Залишити коментар